Time Now

nuffnang

Salam

nuffnang

Relax Yr Eyes

Baca lah Al-Quran

Listen to Quran
Terjemahan Melayu - Klik sini

Radio / TV Malaysia

Assalamualaikom

Monday, June 27, 2011

Idea Bekas Pasu Dalam Pasu



Memilih pasuan atau bekas tanaman sebagai kaedah penanaman utama menyediakan anda pelbagai kelebihan berbanding cara tanaman kekal di atas tanah. Keupayaan untuk mengubah kedudukan bekas penanaman di mana saja lokasi yang digemari dilihat sebagai faktor utama mengapa ia menjadi pilihan penggemar seni taman. Pelbagai bentuk dan corak di pasaran juga pasti membuat anda rambang mata mengambil keputusan. Walau apa pun reka bentuk yang digemari, berhati-hati dalam pemilihan serta pastikan ia bersesuaian dengan konsep taman anda. Pertembungan rekaan dan material adakalanya bakal mencacatkan persembahan penataan keseluruhan laman. Oleh itu untuk edisi kali ini beberapa idea bekas tanaman diketengahkan LAMAN untuk panduan pembaca
SI TIRUS POLOS
Ringkas dan menarik. Bekas tanaman berpanel kayu berbentuk tirus serta panjang ini sesuai sebagai pameran tumbuhan hiasan berbunga. Ia juga boleh dijadikan barrier untuk menghalang pandangan kurang menarik serta sebagai pemisah sempadan. Malah, jika anda mahir dalam pertukangan lakukan sendiri di rumah. Hasilnya pasti lebih memuaskan.

MENGGAMIT MEMORI 
Penataan corak sentuhan klasik amat sesuai bagi mereka yang mementingkan perincian serta gemarkan reka bentuk motif ukiran. Mudah didapati di pasaran dengan harga berpatutan antara nilai tambah menjadikan ia produk pilihan ramai.

ELEMEN SEGAR MEJA MAKAN
Anda perlukan pasu sebagai penambah seri untuk meja makan di ruang patio? Sesuatu yang mudah alih, ringan tetapi tahan lasak? Jika ciri-ciri tersebut menjadi pertimbangan utama maka bekas tanaman ini patut anda miliki. Datang dengan saiz sederhana penataan meja taman pasti lebih menyerlah dan segar dihiasi bunga warna terang.

MISTERI ALAM
Perbezaan pasu sebagai objek dekorasi untuk bahagian luar yang terdedah lama kepada cahaya matahari sedikit berbeza dengan pasuan di tempat teduh. Pastikan anda mengenal pasti terlebih dahulu kesesuaiannya sebelum membeli. Proses pembakaran pasu-pasu tersebut dan material adalah faktor penentu keupayaannya bertahan pada apa jua keadaan cuaca. Pasu dekoratif dengan tekstur berbintik ini sesuai diletakkan di kawasan teduh seperti patio atau bahagian luar berbumbung. Indoor plants sesuai diaplikasikan sebagai hiasannya. Antara produk daripada koleksi Java Dekor.

No comments:

Post a Comment